Login naam

  

Je hoeft je hier niet in te loggen.

Online trainingsles 2

Speciaal voor coaches, therapeuten en trainers.

Geheim 2
Hoe je door hyper specifiek te zijn meer klanten krijgt.

In deze les leer je

  • Waarom kiezen voor een doelgroep belangrijk is.
  • Op welke 4 vragen je antwoord moet geven om je doelgroep helder te krijgen.
  • Waarom het belangrijk is om geen proces-taal te gebruiken.
  • En waarom het belangrijk is om beloftes te durven doen.

Download hier het werkblad


Download het werkblad, print het uit en gebruik dit werkblad om de vragen uit de video op in te vullen.



Download hier geheim 2





Bekijk hieronder het filmpje:

Hoe je door hyper specifiek te zijn meer klanten krijgt.

Het wachtwoord is: geheim2

Heldere doelgroep

Op het moment dat jij weet wie je doelgroep is, wat hun probleem is wat je oplost en op welke unieke manier, dan wordt je helder!

Jouw doelgroep gaat je zien, ze weten waarvoor ze bij je moeten zijn en op welke manier je hun zult helpen! Hoe specifieker je bent, hoe effectiever je boodschap zal overkomen bij jouw doelgroep. 
Het wordt ook makkelijker om jezelf zichtbaar te maken.  Omdat het concreter wordt waar je doelgroep zit, waar je over moet schrijven, waar je aanbod over gaat etc.

Leer waarom procestaal niet werkt en waarom het belangrijk is om beloften te doen over je dienst.

Download hier het extra werkblad


Download het werkblad, print het uit en maak de opdracht.


Download hier het extra werkblad







Proces taal

Coaches, therapeuten en trainers hebben geleerd om bezig te zijn met het proces; dat is hun grote kwaliteit. Echter ook hun grote valkuil als het gaat over hun dienst profileren!

Als jij in het vliegtuig stapt, ben je geïnteresseerd dat je veilig op je bestemming aankomt. Je hoeft niet te weten hoe dat vliegtuig precies werkt! Je wilt dat de bemanning vertrouwen uitstraalt en je op je reis begeleidt.

Als een cliënt bij je komt met een specifieke vraag, wil deze in eerste instantie weten wat het resultaat is. Ook al vraagt hij om hoe, vertel toch vooral over wat er wordt bereikt. 
 
De manier waarop dit gebeurt volgt dan in tweede instantie. Wonderlijk maar waar, als een cliënt zich verbindt aan dat doel, zal hij ook betere resultaat gaan behalen en is hier ook zelf bewust van.

Durf beloften te doen!

Durf echt beloften te maken over jouw resultaten van je aanbod. Ik had hier zelf altijd een allergie voor, ik realiseer me nu uit eigen ervaring hoe ontzettend stimulerend dit is. 

Waarom?

De cliënt verbindt zich niet aan je om het proces, maar om het uiteindelijke resultaat. De manier waarop dit wordt uitgevoerd (het proces) komt dan in het traject wat je aanbiedt zelf aan de orde.

Natuurlijk is het van belangrijk om geen gebakken lucht te verkopen. Als het goed is geloof je zelf ook in het effect van wat je aanbiedt en heb je ervaring dat het ook echt werkt!

Zie de vlinder

Jij als coach ziet de mogelijkheid van de vlinder in je cliënt. De cliënt zelf heeft dit zicht nog niet, want hij zit nog gevangen in het cocon van de rups. Doordat jij het wel ziet, ook weet wat er mogelijk is, kun jij jouw cliënt verder helpen.

Er is echter geen garantie dat het lukt,
Jij ziet als coach echter wel de mogelijkheid en hebt tools voor de manier waarop. Het is je taak om rupsen te herinneren dat er in potentie een vlinder in hun leeft. Jouw geloof is daarin essentieel en stimulerend.

Lees ook dit artikel

Wat is het geheim van een bloeiende praktijk,

durf in resultaten over je aanbod te communiceren.


Ik lees graag het artikel



                                                                         

Facebook

Twitter

LinkedIn

Pinterest